• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 26 (1396)
دوره دوره 25 (1395)
شماره شماره 111
شماره شماره 110
شماره شماره 109
شماره شماره 108
شماره شماره 107
شماره شماره 106
دوره دوره 24 (1394)
دوره دوره 23 (1393)
دوره دوره 22 (1392)
دوره دوره 21 (1391)
قاسمی, موسی. (1395). ﺭﻳﺸﻪ ﻳﺎﺑﻲ ﻋﻠﻞ ﺳﺎﻧﺤﺔ ﺗﻮﺭﺑﻮﭘﻤﭗ ﺷﻤﺎﺭﺓ 20A ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺗﮑﻨﻴﮏ ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ ﻃﻴﻒ ﻫﺎﻱ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺗﻌﻤﻴﺮﺍﺕ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﺶ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ. مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 25(109), 83-96.
موسی قاسمی. "ﺭﻳﺸﻪ ﻳﺎﺑﻲ ﻋﻠﻞ ﺳﺎﻧﺤﺔ ﺗﻮﺭﺑﻮﭘﻤﭗ ﺷﻤﺎﺭﺓ 20A ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺗﮑﻨﻴﮏ ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ ﻃﻴﻒ ﻫﺎﻱ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺗﻌﻤﻴﺮﺍﺕ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﺶ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ". مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 25, 109, 1395, 83-96.
قاسمی, موسی. (1395). 'ﺭﻳﺸﻪ ﻳﺎﺑﻲ ﻋﻠﻞ ﺳﺎﻧﺤﺔ ﺗﻮﺭﺑﻮﭘﻤﭗ ﺷﻤﺎﺭﺓ 20A ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺗﮑﻨﻴﮏ ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ ﻃﻴﻒ ﻫﺎﻱ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺗﻌﻤﻴﺮﺍﺕ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﺶ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ', مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 25(109), pp. 83-96.
قاسمی, موسی. ﺭﻳﺸﻪ ﻳﺎﺑﻲ ﻋﻠﻞ ﺳﺎﻧﺤﺔ ﺗﻮﺭﺑﻮﭘﻤﭗ ﺷﻤﺎﺭﺓ 20A ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺗﮑﻨﻴﮏ ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ ﻃﻴﻒ ﻫﺎﻱ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺗﻌﻤﻴﺮﺍﺕ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﺶ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ. مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 1395; 25(109): 83-96.

ﺭﻳﺸﻪ ﻳﺎﺑﻲ ﻋﻠﻞ ﺳﺎﻧﺤﺔ ﺗﻮﺭﺑﻮﭘﻤﭗ ﺷﻤﺎﺭﺓ 20A ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺗﮑﻨﻴﮏ ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ ﻃﻴﻒ ﻫﺎﻱ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺗﻌﻤﻴﺮﺍﺕ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﺶ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ

مقاله 8، دوره 25، شماره 109، مهر و آبان 1395، صفحه 83-96  XML اصل مقاله (1634 K)
نوع مقاله: مقاله علمی ترویجی
نویسنده
موسی قاسمی
کارشناس ارشد نگهداری و تعمیرات ماشین آلات دوار/شرکت پالایش نفت آبادان
چکیده
ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺩﻻﺋﻞ ﺑﺮﻭﺯ ﺳﺎﻧﺤﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻳﮏ ﺗﻮﺭﺑﻮﭘﻤﭗ، ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ ﻃﻴﻒ ﻫﺎﻱ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺗﻌﻤﻴﺮﺍﺕ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﺶ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺭﻳﺸﻪ ﻳﺎﺑﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﻤﭗ ﺳﺎﻧﺘﺮﻳﻔﻴﻮﮊ 20 ﺷﻤﺎﺭﺓ  ﺍﺯ ﻳﮏ ﺗﻮﺭﺑﻴﻦ ﺑﺨﺎﺭﻱ ﺑﻪ A ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺤﺮﮎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ ﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﻳﮏ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﺓ ﮐﺎﻫﻨﺪﻩ، ﻓﺮﺍﻳﻨﺪ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ﺍﺯ ﺗﻮﺭﺑﻴﻦ ﺑﻪ ﭘﻤﭗ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ. ﺗﻮﺭﺑﻮﭘﻤﭗ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻳﮏ ﺳﺎﻝ ﻋﺪﻡ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺯﻱ، ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻓﻮﺭﻳﺖ ﻫﺎﻱ ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﺩﺭ ﺳﺮﻭﻳﺲ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲﮔﻴﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺳﭙﺮﻱ ﺷﺪﻥ  ﺩﻗﻴﻘﻪ، ﺗﻮﺭﺑﻴﻦ ﻭ ﺟﻌﺒﻪ ٣٠ ﺳﺎﻋﺖ ﻭ ٢ﺣﺪﻭﺩ  ﺩﻧﺪﻩ ﺩﭼﺎﺭ ﺳﺎﻧﺤﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺳﺮﻭﻳﺲ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ. ﻟﺬﺍ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺑﺎﻻﺑﺮﺩﻥ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺧﺮﺍﺑﻲ ﻫﺎ ﻭ ﺗﻮﻗﻔﺎﺕ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻨﻲ ﻧﺸﺪﻩ، ﻋﻴﺐ ﻳﺎﺑﻲ ﻫﺎﻱ ﺗﺨﺼﺼﻲ ﺭﻭﻱ ﺗﻮﺭﺑﻴﻦ، ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ، ﭘﻤﭗ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﮐﻨﺘﺮﻟﻲ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺑﺎ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﻴﺪﺍﻧﻲ ﺍﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺗﮑﻨﻴﮏ ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ ﻃﻴﻒ ﻫﺎﻱ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺗﻌﻤﻴﺮﺍﺕ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﺶ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ، ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺳﺎﻧﺤﻪ ﺭﻳﺸﻪ
کلیدواژه‌ها
ﭘﻤﭗ ﺳﺎﻧﺘﺮﻳﻔﻴﻮﮊ؛ ﺗﻮﺭﺑﻴﻦ ﺑﺨﺎﺭﻱ؛ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ؛ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﭘﺎﻳﺶ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ
مراجع

[1] V. M. Cherakasky, Pumps, Fans, Compressors, Moscow, Second printing, Mir Publishers, 1985.  [ﻡ. ﻗﺎﺳﻤﻲ، ۲] ﻧﮕﺮﺷﻲ ﺗﺨﺼﺼﻲ ﺑﺮ ﮐﻤﭙﺮﺳﻮﺭﻫﺎﻱ ﺳﺎﻧﺘﺮﻳﻔﻴﻮﮊ ﻭ ﺗﻮﺭ ﺑﻴﻦ ﻫﺎﻱ ﺑﺨﺎﺭﻱ  .۱۳۹۴ ، ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ، ﻗﻢ، ﺍﻧﺘﺸﺎﺭﺍﺕ ﭼﺎﭖ ﮔﺴﺘﺮ ﻣﻬﺮ، [3] M. Schobeiri, Turbo machinery Flow Physics and Dynamic Performance, Texas A & M University, Department of Mechanical Engineering, 2003.

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 342
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 251
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.