در تحقیق حاضر، با ارائه ساختار جدیدی از جذب کننده ها تلاش شده است عملکرد آن نسبت به جذب کننده یکپارچه پلیمری که در سپر خودرو ها بکار گرفته می شود، بهبود یابد. جذب کننده ارائه شده ساختاری ساندویچی دارد بطوریکه پوسته ها و هسته به ترتیب از جنس فوم آلومینیومی و فوم پلیمری می باشند. پژوهش حاضر با استفاده از روش اجزا محدود حل و جهت انجام شبیه سازی ها از نرم افزار آباکوس استفاده شده است. همچنین شبیه سازی مسئله مطابق استاندارد ای سی ای آر 042 (E.C.E-R042) انجام گرفته است. در نهایت با تحلیل نتایج مشاهده گردید چگالی نسبت به ضخامت تاثیر بیشتری بر عملکرد جذب کننده دارد. در تمام حالات ساندویچی بیشینه تنش فون مایسس و بیشینه کرنش پلاستیک معادل نسبت به جذب کننده پلیمری کاهش داشته است و بیشینه نیرو برخورد در بازه محدودی از چگالی پوسته نسبت به جذب کننده پلیمری کمتر بوده است. در نهایت با استفاده از روش تاگوچی بهترین ساختار برای تحمل بیشینه نیروی برخورد، بالاترین تنش فون مایسس و کرنش پلاستیک معادل محاسبه گردید که جذب کننده ساندویچی با ضخامت پوسته 25 میلیمتر و چگالی 225 کیلوگرم بر متر مکعب به عنوان مورد منتخب معرفی شد.
افراسیابی, علی, محمدی, حسین, & هاشم نیا, کامیار. (1403). طراحی بهینه یک ساختار جدید جذب کننده ساندویچی برای سپر جلو خودرو. مجله مهندسی مکانیک, 33(1), -. doi: 10.30506/mmep.2024.2011707.2128
MLA
علی افراسیابی; حسین محمدی; کامیار هاشم نیا. "طراحی بهینه یک ساختار جدید جذب کننده ساندویچی برای سپر جلو خودرو". مجله مهندسی مکانیک, 33, 1, 1403, -. doi: 10.30506/mmep.2024.2011707.2128
HARVARD
افراسیابی, علی, محمدی, حسین, هاشم نیا, کامیار. (1403). 'طراحی بهینه یک ساختار جدید جذب کننده ساندویچی برای سپر جلو خودرو', مجله مهندسی مکانیک, 33(1), pp. -. doi: 10.30506/mmep.2024.2011707.2128
VANCOUVER
افراسیابی, علی, محمدی, حسین, هاشم نیا, کامیار. طراحی بهینه یک ساختار جدید جذب کننده ساندویچی برای سپر جلو خودرو. مجله مهندسی مکانیک, 1403; 33(1): -. doi: 10.30506/mmep.2024.2011707.2128