• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 26 (1396)
دوره دوره 25 (1395)
دوره دوره 24 (1394)
دوره دوره 23 (1393)
شماره شماره 99
شماره شماره 98
شماره شماره 97
شماره شماره 96
شماره شماره 95
شماره شماره 94
دوره دوره 22 (1392)
دوره دوره 21 (1391)
خرم‌دل, کامران, محمودی, مصطفی. (1393). امکان‌سنجی استفاده از موتورهای الکتریکی در سامانة پیشرانش پهپادهای سبک. مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 23(95), 51-59.
کامران خرم‌دل; مصطفی محمودی. "امکان‌سنجی استفاده از موتورهای الکتریکی در سامانة پیشرانش پهپادهای سبک". مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 23, 95, 1393, 51-59.
خرم‌دل, کامران, محمودی, مصطفی. (1393). 'امکان‌سنجی استفاده از موتورهای الکتریکی در سامانة پیشرانش پهپادهای سبک', مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 23(95), pp. 51-59.
خرم‌دل, کامران, محمودی, مصطفی. امکان‌سنجی استفاده از موتورهای الکتریکی در سامانة پیشرانش پهپادهای سبک. مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 1393; 23(95): 51-59.

امکان‌سنجی استفاده از موتورهای الکتریکی در سامانة پیشرانش پهپادهای سبک

مقاله 5، دوره 23، شماره 95، خرداد و تیر 1393، صفحه 51-59  XML اصل مقاله (2527 K)
نوع مقاله: مقاله علمی ترویجی
نویسندگان
کامران خرم‌دل 1؛ مصطفی محمودی2
1دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی مالک اشتر، مجتمع دانشگاهی هوافضا
2استادیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر مجتمع دانشگاهی هوافضا
چکیده
در این مقاله پهپادهای سبک با پیشران موتور الکتریکی بررسی شده است. برای این منظور، موتورهای رایج در این نوع پهپادها، به‌همراه مشخصات فنی آنها از منابع معتبر استخراج و پارامترهای مهم مربوط به انتخاب و استفاده از این نوع موتورها به تفصیل بررسی شده است. به‌علت ویژگی‌های خوب موتورهای الکتریکی از نوع بدون جاروبک، مقاله بیشتر روی این دسته از موتورها متمرکز شده و در نهایت روش‌هایی برای انتخاب موتور الکتریکی، باتری و ملخ مناسب برای یک پهپاد با وزن و سناریوی پروازی مشخص، ارائه شده است. به‌طور خلاصه برای هر کیلوگرم پرندة بدون سرنشین، به‌طور متوسط 250 وات قدرت موتور الکتریکی نیاز است که با توجه به سناریوی پروازی، این توان مورد نیاز تغییر خواهد کرد. این معیارها تقریب خوبی برای شروع فاز طراحی مفهومی و انتخاب موتور است که در نهایت در فاز طراحی جزئیات، محاسبات دقیق برای انتخاب موتور انجام می‌شود.
کلیدواژه‌ها
پهپاد؛ سیستم پیشرانش؛ موتور الکتریکی؛ موتور بدون جاروبک؛ محموله
مراجع

[1] فرهنگستان زبان و ادب فارسی. فرهنگ واژه‌های مصوب فرهنگستان، تهران: انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دفتر پنجم.

[2] Maybury, M. T. The Evolution of Electric Military Aircraft, Headquarters U.S. Air Force, 2011.

[3] Gur, Ohad, Aviv Rosen. Optimizing Electric Propulsion Systems for Unmanned Aerial Vehicles, Technion-Israel Institute of Technology, Haifa, 2012.

[4] آشنایی با هواپیمای مدل، سومین دوره طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، پژوهشکدة شهید رضایی، تابستان 1391.

[5] Ogden, Joan, Lorraine Anderson. Sustainable transportation energy pathways, a research summary for decision makers, UC Davis Institute of Transportation Studies, Create Space Independent Publishing Platform, 2011.

[6] آشنایی با زیرسیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین، سومین دورة طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، پژوهشکدة شهید رضایی، تابستان 1391.

[7] بیم، بهارا. ماشین های الکتریکی؛ (تئوری، عملکرد و کاربردها)، ترجمة جعفر سلطانی، حمید لسانی، تهران: قائم، 1380.‌

[8] Logan, Michael J., Julio Chu, Mark A. Motter, Dennis L. Carter, Michael Ol, Cale Zeune. Small UAV Research and Evolution in Long Endurance Electric Powered Vehicles, American Institute of Aeronautics and Astronautics, 2007.

[9] Stan Yeo; “Brushless Motors”, PHOENIX Range, http://www.phoenixmp.com/articles/magazine-articles.htm (accessed September 15, 2014).

[10] Mohamed Kara Mohamed, Sourav Patra, and Alexander Lanzon; “Designing Electric Propulsion Systems for UAVs”, Control Systems Centre, EEE, The University of Manchester, Manchester, UK, 2011.

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 444
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 285
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.