• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 26 (1396)
دوره دوره 25 (1395)
دوره دوره 24 (1394)
شماره شماره 105
شماره شماره 104
شماره شماره 103
شماره شماره 102
شماره شماره 101
شماره شماره 100
دوره دوره 23 (1393)
دوره دوره 22 (1392)
دوره دوره 21 (1391)
قلی‌زاده, سروش, منصوری, مهدی, عقیله, امین. (1394). استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار در طراحی بال هواپیما. مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 24(104), 44-53.
سروش قلی‌زاده; مهدی منصوری; امین عقیله. "استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار در طراحی بال هواپیما". مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 24, 104, 1394, 44-53.
قلی‌زاده, سروش, منصوری, مهدی, عقیله, امین. (1394). 'استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار در طراحی بال هواپیما', مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 24(104), pp. 44-53.
قلی‌زاده, سروش, منصوری, مهدی, عقیله, امین. استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار در طراحی بال هواپیما. مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 1394; 24(104): 44-53.

استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار در طراحی بال هواپیما

مقاله 4، دوره 24، شماره 104، آذر و دی 1394، صفحه 44-53  XML اصل مقاله (2941 K)
نوع مقاله: مقاله علمی ترویجی
نویسندگان
سروش قلی‌زاده 1؛ مهدی منصوری2؛ امین عقیله3
1دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی، واحدپردیس
2دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس
3دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه ازاد اسلامی، واحد پردیس
چکیده
آشفتگی جریان سیال در اطراف بال و وجود ارتعاشات در اثر حرکت فلپ‌ها، از جمله مشکلاتی است که در عملکرد هواپیماها به‌وجود می‌آید. از عوامل بروز این مشکلات می‌توان به عدم یکپارچگی قسمت‌های ثابت و متحرک بال و عدم کنترل کامل حرکت سازوکار فلپ بال اشاره کرد. طی سالیان اخیر یکی از راه‌های اصلاح و بهبود این مشکلات استفاده از خواص آلیاژهای حافظه‌دار در ساخت بال‌هاست. با استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار بال‌هایی ساخته می‌شود که متناسب با شرایط هواپیما، توانایی تغییر حالت را دارند. در این‌صورت عملکرد پرواز هواپیما بهبود می‌یابد و ضمناً وزن سازه‌ها و سازوکارهای مورد استفاده و مصرف انرژی به‌طور قابل ملاحظه‌ای کم می‌شود. در این مقاله به چگونگی استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار در سازوکار فلپ بال مورفینگ، در کلاس پروازی هواپیمای بدون سرنشین، پرداخته می‌شود. در ادامه روند طراحی و تحلیل ائرودینامیکی پروفیل مقطع بال با استفاده از خواص آلیاژهای حافظه‌دار ارائه شده است. ابتدا طراحی ایرفویل در محیط نرم‌افزار کتیا ارائه شده، سپس تحلیل نیروهای ائرودینامیکی در نرم‌افزار XFLR5 بیان شده است. در پایان بال طراحی‌شده با استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار ساخته و ارائه شده است.
کلیدواژه‌ها
آلیاژهای حافظه‌دار؛ مورفینگ؛ ایرفویل؛ هواپیما
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 605
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 647
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.