%0 Journal Article %T مدیریت و تجارت الکترونیک %J مجله مهندسی مکانیک %I انجمن مهندسان مکانیک ایران %Z 1605-9719 %A نجف‌زاده, امیر %D 2014 %\ 01/21/2014 %V 22 %N 6 %P 65-68 %! مدیریت و تجارت الکترونیک %K تجارت الکترونیکی %K استاندارد ادیفاکت %K اینترنت %K کارت اعتباری %K پول الکترونیکی %R %X در این یادداشت ضمن تعریفی از مفهوم تجارت الکترونیکی، مزایای استفاده از آن در تجارت جهانی و فرآیند کاربرد آن در معاملات تجاری توضیح داده خواهد شد و علل عدم گسترش این پدیده در کشورمان و راهکارهای پیشرفت در این زمینه ارائه خواهد شد. همچنین تجارت الکترونیک و شاخه‌های متعدد آن در قرن حاضر از ضروریات چشم ناپوشیدنی می‌باشد، بنابراین لازم است نخست موانع محیطی شناخته و اولویت‌بندی شوند سپس ضریب اهمیت هر کدام را معین کنیم و با ارائه راه حل در نهایت الگویی جهت پیاده‌سازی مناسب تجارت الکترونیک ارائه نماییم. %U https://mmep.isme.ir/article_22504_346896893ec54b79a0b3bfd529286cbc.pdf