@article { author = {ناظمی, شایان and مسیح طهرانی, مسعود}, title = {مروری بر سیستم تعلیق هندسه متغیر فعال نوع سری}, journal = {مجله مهندسی مکانیک}, volume = {29}, number = {2}, pages = {56-60}, year = {2020}, publisher = {انجمن مهندسان مکانیک ایران}, issn = {1605-9719}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {در این مقاله ابتدا اهمیت سیستم تعلیق فعال مورد بررسی قرار می‌گیرد و مزایا و معایب آن مورد مطالعه قرار می‌گیرند. در این موارد نیاز به داشتن سیستم تعلیق  برای خودرو با قابلیت تغییر مشخصات دینامیکی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته می‌شود و پس از آن مشکل هزینه بالای تولید سیستم تعلیق فعال و سنگینی و نیاز به انرژی زیاد آن‌ها بررسی می‌شود و لزوم وجود این نوع سیستم تعلیق در خودروهای امروزی مطرح می‌شود. سپس تاریخچه کوتاهی از سیستم‌های تعلیق هندسه متغیر مرور می‌شود. پس از آن سیستم تعلیق هندسه متغیر فعال به طور کامل معرفی می‌شود و انواع مختلف آن و همینطور نحوه کارکرد آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این مورد به سیستم‌های تعلیق هندسه متغیر فعال سری تک‌لینک و دولینک پرداخته می‌شود. در ادامه به نتایج استفاده از این سیستم تعلیق که تأثیر زیاد آن بر روی زاویه غلت از موارد مهم اثر این سیستم تعلیق است صحبت می‌شود. پس از آن به موارد پیشنهادی برای مطالعات آینده در زمینه سیستم تعلیق هندسه متغیر فعال پرداخته می‌شود.}, keywords = {سیستم تعلیق هندسه متغیر فعال نوع سری,سیستم تعلیق خودرو,دینامیک خودرو,جاده‌چسبی,راحتی سواری}, url = {https://mmep.isme.ir/article_39892.html}, eprint = {https://mmep.isme.ir/article_39892_b22925f60f1bce11b17a3e8b5d5c186a.pdf} }