@article { author = {مهرابی, علی and دلدار شیخی, جواد and داوری, علیرضا}, title = {مروری بر استراتژی های بهینه سازی آیرودینامیکی ملخ بالگرد}, journal = {مجله مهندسی مکانیک}, volume = {30}, number = {5}, pages = {84-95}, year = {2021}, publisher = {انجمن مهندسان مکانیک ایران}, issn = {1605-9719}, eissn = {}, doi = {10.30506/mmep.2022.547913.1992}, abstract = {در تحقیق حاضر مروری بر استراتژی های کلی مورد استفاده در بهینه سازی آیرودینامیکی ملخ بالگرد با هدف انجام کاهش منابع محاسباتی فرایند بهینه سازی عملکرد طرح ‌های آیرودینامیکی جدید ملخ انجام شده است. این مطالعه با نگاهی مختصر به مفاهیم و دلایل ایجاد آیرودینامیک غیر دائم و چالش های اساسی ایجاد شده برای مواجه با این مسئله اساسی در طراحی و بهینه سازی ملخ بالگرد شروع شده سپس، روش های طراحی و بهینه سازی گذشته و حال استفاده یا پیشنهاد شده و توسعه ابزارهای تجزیه و تحلیل برای ارزیابی عملکرد ملخ مورد بررسی قرار می­گیرند تا درک بهتری از مسئله مذکور حاصل شود. نتیجه مطالعه نشان داد علیرغم استفاده از دانش آیرودینامیکی کلاسیک، تونل باد، آزمایش ملخ مدل و محاسبات آیرودینامیکی نسبتاً پایین در گذشته، توسعه اخیر دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) اکنون فرصتی را برای پیش‌بینی دقیق میدان جریان لزج و قابل تراکم در پیرامون ملخ و در نتیجه پیش‌بینی عملکرد طراحی‌های جدید آن ارائه می‌دهند. لذا استفاده از این ابزارها بعنوان ابزاری نوین برای شبیه­ سازی­هایی با همانندی بالا در کنار استفاده از روش­های مدل‌سازی­ جایگزین با همانندی متغیر اکثر جنبه­ های مسئله بهینه سازی آیرودینامیکی ملخ بالگرد را بوسیله هزینه­ های محاسباتی و زمانی کاهش یافته پوشش خواهند داد.}, keywords = {بهینه سازی آیرودینامیکی,دینامیک سیالات محاسباتی,مدل‌سازی‌ جایگزین,همانندی متغیر,ملخ بالگرد}, url = {https://mmep.isme.ir/article_249867.html}, eprint = {https://mmep.isme.ir/article_249867_36cd434e3e01aab9121c3094bc65e624.pdf} }