در این مقاله، روشهای شناسایی غیرمستقیم خصوصیات دینامیکی پل به طور اجمالی بررسی خواهد شد. در روشهای شناسایی غیرمستقیم، بر خلاف روشهای مستقیم، حسگر بر روی وسیله نقلیه متحرک قرار گرفته و بدون استفاده از حسگر های روی پل و یا بدون نیاز به متوقف نمودن وسیله نقلیه، شناسایی خصوصیات پل میسر میگردد. در ابتدا روشهای مختلفی که تاکنون برای شناسایی غیرمستقیم فرکانس طبیعی پل ارائه شده است، بیان خواهند شد. در ادامه، روشهای شناسایی غیرمستقیم میرایی پل بررسی شدهاند. سپس ضمن طرح روشهای شناسایی غیرمستقیم شکل مود، مزایا و معایب آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. پس از آن، به منظور بررسی عددی شناسایی غیرمستقیم فرکانسهای طبیعی پل، از مدل عددی یک سازه پل مانند که یک وسیله نقلیه از آن عبور می کند، استفاده شده است. نتایج حاصل، نشاندهنده دقت و کارایی روش مذکور است. در پایان، به بحث و بررسی و بیان معایب و مزایای روشهای مختلف و نیز نتایج حاصل از شبیهسازی صورت گرفته پرداخته میشود.